Genel Müdürümüz SN. Mehmet Üst’ ün Haziran ayında yayınlanan Sigortacım Dergisi 15. sayısında yayınlanan yazısı

Sn. Mehmet Üst’ün ‘2023 Vizyonu Belirleme Raporu İnternet Satışları Kaynaklı Rekabet’ Konulu Yazısını Sigortacım Dergisinin 66 – 67 sayfalarında bulabilirsiniz.

Sayfa 66 PDF halini görüntülemek için tıklayınız.

Sayfa 67 PDF halini görüntülemek için tıklayınız.

Sigortacım Dergisini Okumak için Tıklayınız.

2023 Vizyonu Belirleme Raporu İnternet Satışları Kaynaklı Rekabet,

Değerli Meslektaşlarım,

Geçen sayımızda bahsi geçen araştırma raporundaki “İnternet Satışları Kaynaklı Rekabet” konusuna değineceğimi belirtmiştim. O halde devam edelim.!

Raporun 4.3.4.4. nolu maddesinde; 2000’li yıllardan itibaren artarak devam eden satış kanallarının çeşitlenmesi süreci, son yıllarda ivme kazanmış olup, gelecekte de bu sürecin benzer şekilde devam etmesi beklenmektedir deniliyor. Sigorta sektörü de bu süreçten etkilenmiş, özellikle tüketicilerin satın alma davranışlarının değişmesi ve teknoloji ile büyüyen yeni bir neslin oluşması ile birlikte internet sitelerinden poliçe satışları başlamıştır. Yurt dışı örnekleri incelendiğinde de, özellikle motor gibi daha standart branşlarda dijital kanalların daha fazla ön plana çıktığı gözlenmektedir.

Sigortacılıkta internetten satış, hali hazırda, diğer sektörlerdeki gibi tercih edilen ve bilinen bir kullanım alanı olmasa bile, uzun vadede sektörde önemli bir yere ulaşacağı düşünülmektedir. İnternetten satışın sigortacılık oranını ve penetrasyonu arttırması beklenmekle birlikte, bu kanalın geleneksel kanalları negatif  etkilemesinden çok tamamlayıcı bir kanal olarak pozisyonlanması acenteler ve sektör açısından daha uygun olacaktır. Değişen satın alma alışkanlıkları, bilgiye hızlı, kolay ve her an ulaşma isteği ve fiyat/karşılaştırma avantajları müşterileri internet üzerinden işlemlere yönlendirirken, acentelerin bu konuda doğru aksiyonları almaları gerekmektedir. İnternetten satış platformlarını oluşturan acenteler sektörde bir adım öne çıkacak, müşteri portföylerini farklı kanallara yönlendirme fırsatı bulacaklardır. Kanal çeşitliliğini sağlayabilmek anlamında A tipi acentelerin daha avantajlı olduklarını söylemek mümkündür. İnternetten satış kanalını kullan(a)mayan acenteler ise prim üretimlerini arttıramamakla birlikte, daha az maliyet ile poliçe satma fırsatını yakalayamayabileceklerdir. Acentelerin hem fiziksel hem de internetten satış yapabilmeleri, bulundukları bölgeye ilişkin yerel bilgi ile birleştiğinde, sigorta penetrasyon oranlarının artışını beraberinde getirecektir deniliyor.

Digital Acente” dönüşümünü sağlıyoruz.

Bu görüş, Neosinerji’nin misyonunu tanımlıyor. Dört yıl önce bu amaçla şirketimizi kurarak Microsoft Türkiye’nin de desteğini alarak geleceğin teknolojisi olan MS-Azure Bulut Bilişim Platformu üzerinde çalışan NeoOnline Sigortacılık Portalı için ciddi yatırımlar yaptık. Dolayısıyla bu aşamada, sigorta aracı kurumlarına yeni bir vizyon katacak ve geleceğe hazırlayacak olan “NeoOnline Sigortacılık Portalı” uygulamamızın çalışma mantığından bahsetmeden geçemeyeceğim. Öncelikle şunu vurgulamam gerekir, portalımız sadece bir sigorta teklifi alma ve police düzenleme portalı değildir. Bir acentenin uçtan uca ihtiyacı olan herşeyi karşılamakta dır. Yani; sektörde bugüne kadar alışık olunan klasik uygulamalardan çok büyük farkları vardır. Portal; müşteri cari, police ve tahsilat takibi, ön muhasebe veya resmi muhasebe, yenileme(tecdit), klasik bazı raporlamalar v.s. gibi olanakların yanısıra acenteyi mobil hale getirmekte, akıllı cihazlardan heran her yerden bilgilere ulaşım, akıllı haritalar üzerinden raporlama, çalışan personelin performansını ölçme, müşteri skoru çıkarma ve çapraz satış imkanları, kampanya yönetimi, anlık üretim,police ve müşteri yönetimi gibi bugüne kadar aracı kurumların isteyip yada hayal edip de elde edemediği birçok olanağı tek bir portal üzerinden sunmaktadır.  Opsiyonel olarak bulut üzerinden çağrı merkezi hizmeti ve Microsoft Office 365 hizmetleri sunulmaktadır. Kısacası, “Digital Acente” dönüşümünü sağlıyoruz. Donanım, yazılım, bakım maliyetlerini sıfırlıyor, operasyon maliyetleri başta olmak üzere diğer tüm maliyetleri yarıdan fazla düşürüyoruz. Portalın sağladığı diğer önemli imkan ise şudur; eğer acente mesafeli satış onayı almış ise internet üzerinden sigorta satabilir hale gelmektedir.

Sigortalı,  NeoOnline Portalı üzerinden acentesini seçerek poliçesini satın alabilecek.

Portal, başka neler sağlayacaktır?. Sigorta satın almak yada poliçesini yenilemek isteyen bir şahıs portala girerek, kendi TC kimliği dahil iki veya üç parametre ile NeoOnline’da kayıtlı acentelerden birini seçerek, ilgili acentenin çalıştığı şirketleri de görerek, önce teklifini alıp acentenin bağlı olduğu şirketlerden dönen fiyatları, sigorta  kapsamını, opsiyonel yada ana teminatların detaylarını inceleyerek kredi kartı ile ödemesini yapıp poliçesini satın alabilecektir. Bu fonsiyon şu anda hazırdır ancak sektörün buna hazır olmasını beklemekteyiz. Son zamanlarda herkes digital dönüşümden bahsediyor ancak digital dönüşüme hazır olan platformlara yeterince destek verilmemekte herşey söylem olarak kalmaktadır. Dikkat ederseniz müşterinin, acentesini seçmesinden bahsediyoruz, bu çok önemli bir noktadır. Acente asla devre dışı bırakılmadığı gibi sigortalıya da acentesini ve sigorta şirketlerini tercih etme şansı tanınmaktadır.

Her sigorta şirketi herşeyi kendi bünyesinde yapma hevesinde ancak, çoklu şirketle çalışan acenteye şirketlerin tek bir platform sağlamasına olanak yoktur. Acentelerin digital dönüşümü ancak ve ancak NeoOnline gibi platformlara destek vermekten geçmektedir. Bunu yaparken de bilgi güvenliği koşullarını sağlayan, güvenilir ve sektöre doğru hizmetler sunabilen teknoloji firmaları ile ciddi sözleşmeler yaparak sağlanmalıdır. Hem teknoloji hizmeti sağlayan firmalar ile hemde acenteler ile sağlıklı bu hususa özel geniş kapsamlı sözleşmeler yapılması gerekmektedir.

NeoOnline Portalı’nda ağırlıklı olarak sektörün ilk 15’i içinde bulunan şirketler olmak üzere toplam 11 sigorta şirketinden teklif almak ve police düzenlemek mümkündür. Yukarıda belirttiğim gibi eğer acente internet üzerinden satış için yada diğer bir ifade ile mesafeli satış için sigorta şirketinden onay almış ise NeoOnline Portalı üzerinden sigorta satışına başlayabilir.

Sigorta şirketleri için bir mesajım var. Lütfen sektörde kan emici gibi faaliyet gösteren, ekranlarınızı izinsiz okuyacak robot programlar yazarak sistemlerinizi çökerten ve bilgilerinizi  izinsiz depolayan şirketlere dur demenin zamanı gelmedi mi? Neden bekliyorsunuz, neden hukuki bir önlem almıyorsunuz? Bu programları kullanan acentelere neden dur demiyor yada uyarmıyorsunuz, artık bu konuda acenteler ile olan sözleşmelerinizi de gözden geçirmeniz ve güncel ekler yapmanız gerekmiyor mu? Bir gün başınıza iş almadan önce acele olarak önlemler almanız gerektiğini düşünüyorum?

Bol kazançlı günler dileği ile sağlıcakla kalınız.

Mehmet ÜST

Genel Müdür/ Kurucu

Neosinerji Bilgi Teknolojileri A.Ş.

Mehmet Ust_Sigortacım Dergisi Yazisi_Haziran 2016

Kaynak:  Sigortacım Dergisi Haziran 2016