Genel Müdürümüz SN. Mehmet Üst’ ün Aralık ayında yayınlanan Sigortacım Dergisi 9. sayısında yayınlanan yazısı

Sn. Mehmet Üst’ün Müşterinin Yeni Gerçeklerine ve Alternatif Satış Kanallarına Karşı Acenteler Hazır Mı?  Konulu Yazısını Sigortacım Dergisinin 66 – 67 sayfalarında bulabilirsiniz.

Sayfa 66 PDF halini görüntülemek için tıklayınız

Sayfa 67 PDF halini görüntülemek için tıklayınız

Sigortacım Dergisini Okumak için Tıklayınız

Önümüzdeki Dönemde Müşterinin Yeni Gerçeklerine ve Alternatif Satış Kanallarına Karşı Acenteler Hazır Mı?

Teknoloji ne kadar gelişmiş olursa olsun sigortacılık işinin ham maddesi insandır ve müşteri ilişkilerine yatırım yaparken, insan ve teknolojinin dengesini kurmak önemli bir konudur.

Yeni yıl geliyor! Her yeni yıl bütün sektörlerde olduğu gibi sigortacılıkta da yeni bir heyecandır. Sigorta acenteleri özellikle yeni yıla yaklaşırken bir önceki yılda neleri doğru yapıp, neleri yapmadığını dökümünü çıkartırken, olası risklerin de ayrıntılı bir muhasebesini yapmak zorunda. Giderek azalan marjlar, alternatif satış kanallarının artması ve yoğun rekabete rağmen daha iyi pazarlama olanakları ve yeni teknolojiler sigorta acentelerine bir nebze de olsa yeni fırsatlar da tanıyor.

Pazarda yeterince ürün bulunuyor, üstelik her gün bir yenisi ekleniyor. Dolayısıyla yeni yılda hazırlıklı olmamızı gerektiren temel konuları not etmekte fayda görüyoruz.

Pazarlama işimizin ağırlıklı eksenini oluşturuyor: Müşterilerle her iletişim ve etkileşim olanağı, her temas, müşterileri bağlamak ve onlara satış yapmak için önümüze çıkan iyi bir fırsattır. Günümüzün internet bağımlı tüketicisine erişmenizi sağlayan birçok araç söz konusudur. Örneğin, sosyal medya hesaplarınız ve e-posta iletişiminiz, web sitenizin etrafında bir dünya oluşturur. Yine de acentelerin genelde ihmal ettiği konulardan biri iyi bir web sitesine sahip olmaktır.

Kendi deneyimlerinizi düşünün. Kötü bir web sitesine adım attığınız anda sizde nasıl bir duygu uyanıyor. Kalitesiz bir web sitesi, tüketiciye genelde şöyle şeyler düşündürür: “Bu kişilerin galiba internet ile bir ilgisi yok.” “Bu kadar yavaş ve ucuz bir internet siteleri varsa acaba nasıl hizmet veriyor olabilirler?”

Sizce haksızlar mı?

Müşterilerinizin internet üzerinden edindiği deneyim ile hizmetlerinizden duyduğu tatminin birbirine yakın olması, onda bir konfor alanı yaratır, bunu küçümsemeyin. 2016 yılına girerken ister küçük bir kentte hizmet veriyor olun, isterse büyük bir metropolde, düzgün bir web sitesine sahip olmayı önemseyin.

Onlara gerçek hayattan bir şeyler sunun. Eğer size içerik iletişiminden, içerik pazarlamasından söz edersem dünyada önemli bir pazarlama akımı bile olsa böyle konuları biraz edebi bulabilirsiniz. Aklınızda tutmanız gereken şey müşterinizin sizden daha fazla ilgi ve bilgi beklediği olmalı. Gerek web sitenizde, gerekse sosyal medya hesaplarınızda müşterinizle paylaşacağınız bir şeyler yani uygun içerikler onlarla daha fazla empati kurmanızı sağlayacaktır. Müşteri deyip geçmeyin ve “Bu kadar zahmete değer mi?” demeyin. Çünkü sizin diyalog kurmadığınız müşteri, başkasının müşterisidir.

Sosyal medyanın ağır baskısı nedeniyle günümüzde takipçiler, geçmişin referans müşterilerinden daha önemli hale geldi. Takipçiler, sigorta hizmetlerini almak veya sadece denemek amacıyla hangi acenteyle çalışmak istediklerine kendi karar veren potansiyel müşterilerdir. Bu nedenle sosyal medyada iş amaçlı paylaşımda bulunduğunuz kişilerin yaşamlarına küçük de olsa bir değer eklerseniz bunun karşılığında bu potansiyel müşterilerin sizi seçmesi için onlara bir fırsat tanımış olursunuz.

Müşterilerin değişmiş olduğu gerçeğini kabul etmeliyiz. Dolayısıyla onlara sunacağınız içerikler ve paylaşımlar, işinizin kalitesi hakkında bir fikir verirken aynı zamanda hayatlarına da dokunduğunu unutmayın. Sosyal medyada ve internet üzerinden eriştiğiniz topluluğunuza özen gösterin.

Evinde el emeği ile ürün geliştirip instagram üzerinden satış yapan yüzlerce insan olduğunu ve binlerce takipçileri olduğunu biliyor musunuz? Kendi çevremden tanıdığım insanlar bile var. İşte bu girişimcilik ruhudur, yaratıcılıktır. Sosyal medya sonsuz olanaklar sunuyor.

Bir söyleminiz olsun: “Onlara ne anlatabilirim ki”… Her iş gibi sigortacılık da belli heyecan ve beklentilerle yapılan bir iştir. Dolayısıyla kendi işinize, müşterilerinize ve müşterinizden daha geniş bir kitleyi oluşturan topluluğunuza karşı sizi diğerlerinden ayırt eden bir söyleminiz, yaklaşımınız olmalıdır. Hayat, teminatlar, riskler, hasar ve poliçe gibi teknik konulardan ibaret değildir. Hepimiz insanız ve bizi birbirimizden ayıran sayısız konu olsa da ortak noktalarımız da azımsanamayacak boyuttadır. İş deneyimlerimiz, müşterilerimizin mutlulukları, çözdüğümüz sorunlar, vb. gibi hayata dair bir şeyler anlatmaya ve bunu yaparken de yanlış anlamaları önleyecek, uygar, nazik ve kapsayıcı bir dil oluşturmaya dikkat edin.

Arama motorlarında görünüyor musunuz? Çevrenizde iyi tanındığınızı düşünebilirsiniz ancak önemli olan internette sizi aradıklarında hızlı bir şekilde bulmalarıdır. Özellikle yerel aramalarda şirketiniz gözükmüyorsa temel olarak varlığınız bilinmiyor demektir. Pazarlama çalışmalarınızın bir parçası olarak küçük de olsa bir bütçe ayırmalı ve SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) yaptırmalısınız.

Günümüzde müşteriler acenteliğinizi kurduğunuz ilk yıllarda olduğu gibi geleneksel yollardan bir sigorta acentesini arayan kişiler değil, bunu anlamalısınız. Ekranda veya cep telefonunda birkaç tıklamayla “Trafik, Kasko, zeyil”, “Feşmekan ilçe ya da kasaba” şeklinde aramalar yapan kişilerden söz ediyoruz. Dolayısıyla internette acenteliğinizin adının yerel alan aramalarında sigortacılık terimleri ile birlikte ön sıralarda çıkıyor olması önemlidir.

Yenilikleri takip ediyor musunuz? Bugün teknoloji genel anlamda hızlı tüketilen ve her alanda kullanılan araçlarla insan yaşamını kolaylaştıran bir unsur olarak hayatımızı kuşatıyor. Sigorta acentelerinin kendi işlerinin daha iyi yönetimi için tasarladığımız NeoOnline Sigortacılık Portalı bu anlamda ciddi bir örnektir. Çünkü tüketici telefonda beklemek istemiyor, seçeneklerini bilmek istiyor ve en uygun şartlarda satın aldığı ürünün kendisine hızlı bir şekilde sunumunu talep ediyor. Bizler de babonline’da acentelere tüketiciyi yormayacak şekilde alınan birkaç bilgiyle ona en uygun poliçeyi hızlı bir şekilde üretme olanağı sunuyoruz. E-posta artık poliçelerin en hızlı sunum şekline dönüştü. Dolayısıyla müşteriler artık acente ofislerine gelmiyor. Onlara her yerden her zaman ve en etkili şekilde ulaşabilirsiniz.

Müşteriyle yüz yüze olmak iyi bir fikirdir özellikle de işyeri sigortalarında ve kapsamlı işlerde güven tazeleme açısından iyi bir yöntemdir. Ancak müşteri ziyaretlerinin gerçekten bir sohbet ve hatır sorma toplantılarına dönüştüğü de bir gerçektir. Çünkü işin büyük bölümü teknik anlamda internet ortamında ve çok daha hızlı gerçekleşiyor.

Özellikle müşterinin sigorta hizmetini sağlayan şirketi değiştirmesi hep sancılı bir süreç olagelmiştir. Bu nedenle müşteriye gereken özeni gösterin ancak düzgün ürünler ve servisler sunduğunuz sürece müşteriler sizden memnun kalacaktır. Artık zaman herkes için son derece değerli ve zamanı iyi kullanan kazanıyor.

Elektronik imzadan internet üzerinden poliçe yönetimine, mobil uygulamalardan çağrı hizmetlerine kadar birçok teknoloji olanağı, müşterilerin iyi hizmet aldığı kurumlardan ayrılmasını zorlaştırıyor.

Yine de iyi bir acentenin rekabetçi değeri, müşterisine gösterdiği ilgi ve özenin yanı sıra sunduğu hizmetin kalitesine bağlıdır. Kişisel ilişkiler bu anlamda iş fırsatlarını artırırken, teknoloji de daha kısa sürede ve daha fazla katma değer sunmayı kolaylaştırıyor.

Yeni bir yıla hazırlanırken insani boyutun derinliği ile teknolojinin sağladığı kolaylıkları dengeleyecek bir iş tarzını geliştirmek en doğru çözüm olacaktır.

www.724acente.com ile acenteler platform üzerinden kendilerini daha etkili tanıtabilme ve müşterilerin kendilerine daha kolay ulaşmasını sağlayacaklar.

Resmi rakamlara göre 16.500 adet acente mevcut deniyor. Her acentenin web sitesinin olduğunu da düşünelim. Bir müşteri internet üzerinden hangi acenteye nasıl ulaşacaktır. Muhtemelen Google’a para verip reklam yapan acentelere yada müşterinin belli kriterlere göre arama yapması sonucunda bazı acentelere ulaşması mümkün olacak diğerlerine hiçbir zaman ulaşamayacaktır. Halbuki, acentelerin tamamının bulunduğu bir web portal olsa yada diğer bir ifade ile acente pazar yeri gibi bir web sitesi olsa, müşteriler bu siteye girdiğinde bütün acenteleri, ürünlerini, ekibini, çalıştığı sigorta şirketlerini v.s. burada bulabilse mükemmel olmaz mıydı? Bu düşünceden hareketle TÜSAF ve Neosinerji işbirliği ile 7/24acente portalı oluşturuldu. Burada ayrıntılarına girmeyeceğim ama mutlaka ziyaret etmenizi ve kaydınızı yaptırmanızı öneririm. Özellikle web sitesi bulunmayan acenteler için bu portal üzerinden kendilerine bedelsiz bir web sitesi hizmeti sunulduğunu vurgulamak isterim. Müşteriler zamanla bu siteyi keşfettikçe istediği acenteye il/ilçe bazında arayarak harita üzerinde adresini bularak, acentenin portalde verdiği bilgiler doğrultusunda kendilerine anında ulaşma imkanı bulacaklardır. Acenteler kendi tanıtımlarında profil düzenlerken acentesinin yada personelinin resimlerini yükleyebildiği gibi tanıtım videosu yükleme olanaklarına da sahip olabilecektir.

Yeni Yılınızı kutluyor sağlıklı, huzurlu ve bol kazançlı bir 2016 diliyorum.

 Mehmet ÜST

Genel Müdür /Neosinerji Bilgi Teknolojileri

MehmetUst_SigortacimDergisiYazisi_9

Kaynak: Sigortacım Dergisi Aralık 2015