Dışavurumcu şirketler dönemini başlatıyoruz!

30 Eylül’de Yapı Kredi Sigorta ile birleşmesini yasal olarak tamamlayan Allianz Türkiye için yeni bir dönem başlıyor.

Türkiye sigorta sektöründeki en büyük satın almalarından biri olan Allianz Sigorta ve Yapı Kredi Sigorta’nın birleşmeleri, 30 Eylül’de yasal olarak tamamlandı. Allianz Türkiye’nin son 7 aylık sürecini değerlendiren Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın, Allianz için yeni bir dönem başladığına dikkat çekti. Bu yeni dönemde toplumun değer ve beklentileriyle örtüşen, paylaşımcı ve katılımcı bir anlayışla iletişim çalışmalarına ağırlık vereceklerini belirten Altın, “Allianz, genç ve yeni nesil çalışanlardan oluşan bir şirket.  Bizi en doğal halimizle, şeffaf yansıtarak, yeni nesil şirketlere öncülük edecek “dışavurumcu” yaklaşımla karşınızda olacağız” dedi.

“Sadece poliçe üreten bir şirket olmayacağız”

Allianz Türkiye’nin bugünden itibaren “Allianz Sigorta”, “Allianz Yaşam ve Emeklilik” ve “Allianz Hayat ve Emeklilik” şirketleri ile faaliyetini sürdüreceğini açıklayan Altın, “Allianz’ın uluslararası gücü ve başarılı stratejilerini Türkiye’de daha fazla gösterebileceği bir sürece girdik. Bu yeni dönemde müşterilerimiz başta olmak üzere topluma daha fazla dokunan projelerle yol alacağız” dedi.

Yeni dönemde “dışavurumcu yaklaşımı” benimseyeceklerini belirten Solmaz Altın, “Müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüğünü yapmak ve toplumun yaşam kalitesini artıran sosyal bir marka olmak vizyonuyla var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz” dedi.

Sigorta sektöründeki sürdürülebilir başarılarının yanı sıra ortaya koydukları çalışmalar ile anlam yaratan, sosyal bir şirket olmayı hedeflediklerini vurgulayan Altın, “Çünkü farkındayız ki, değişen tüketici davranışları, teknolojideki gelişmeler ve yeni nesil çalışma şekilleriyle uyumlu bir şekilde yol alan şirketler geleceği şekillendirebilecek. Biz de sigortacılıkta bunun öncüsü olarak, sektörün dinamiklerini değiştirecek ve yeni nesil şirketlere öncülük yapacak girişimlerle karşınızda olacağız” dedi.

“Büyürken karlılığımızı koruyoruz”

Bu süreçte büyüme ve karlılıktan ödün verilmeyeceğinin ve benimsedikleri dijital sigortacılık anlayışıyla farklı ve geniş kitlelere ulaşılacağının altını çizen Altın, “Bu yenilikler pazarın genişlemesi açısından da fırsat sunuyor. Piyasanın değişen taleplerine göre, kişiye özel çözümlerimizi artırıyoruz” dedi.

Allianz Türkiye’nin 2014 yılı ilk 7 aylık sonuçlarıyla ilgili de açıklama yapan Solmaz Altın, büyümeye devam ettiklerini vurguladı ve sözlerini şöyle sürdürdü: “Hayat dışı branşlarda Allianz Türkiye, pazar liderliğini %14 pazar payıyla sürdürüyor. Bu büyüme üzerinde en büyük etkiye sahip sağlık alanında %33,1 pazar payıyla yine lideriz. Hayat branşında %13,3 pazar payıyla ikinci ve emeklilikte ise %18,7 pazar payıyla üçüncü sıradayız. Bu zorlu rekabette hayat branşında sektörün %14 oranında küçülmesine rağmen %25 oranında dev bir büyüme yakalamak bizim için önem taşıyor. Emeklilikte ise kontrat sayımızı pazarın üzerinde artırmayı başardık. Bu başarı, karlılık performansımızı da korumamızı sağladı.”

Allianz Türkiye Kurumsal İletişim Başkanı Fatmanur Erdoğan, Allianz’ın bu yeni dönemine ilişkin iletişim stratejilerini açıkladı. Sigorta sektörünün daha içine kapalı bir sektör olduğuna dikkat çeken Erdoğan, “Allianz Türkiye olarak, yeni dönemde ‘dışavurumcu şirket’ anlayışını sektöre kazandırıyoruz. Yani, doğal olanı doğal ve olağan şekilde anlatıyoruz. Duygu ve düşüncelerin etki altında kalmaksızın dışa vurulmasını ve olanı olduğu gibi vermeyi amaçlıyoruz. Allianz olarak sektörün bilinirliğini artırmak amacıyla daha dışa dönük bir yaklaşım sergileyeceğiz. Klasik sigortacılık anlayışından farklı bir dil ve diyalog tarzı ile yol alacağız. Bu çalışmaların sadece Allianz’ın değil, tüm sektörün itibarının yükseltilmesi, sektörün faaliyetlerinin daha iyi anlaşılması ve sektöre olan güvenin artması açısından da önem taşıdığı kanısındayız” diye ekledi.

Fatmanur Erdoğan, bir sigorta şirketiyle müşterilerin genellikle zor zamanlarında yollarının kesiştiğine de dikkat çekti. “Müşterilerin zor zamanlarında yanında olan bizlerin hayatından bir kesit sunmak istedik. Yaşantımızdan bir anı sizlerle paylaşmak istedik. Daha açık, samimi ve içten bir dille yaklaşmak istedik. Sigortanızı kullanırken, arkasında her gün daha iyi hizmet verebilmek için iyi niyetle çalışanların kimler olduğunu göstermek ve gerçek hayattan bir kesit sunmak istedik” diyen Erdoğan sözlerini şöyle sürdürdü:

“Türkiye’de ilk kez bir şirketin tüm İcra Kurulu üyeleri en doğal halleriyle dijital dünyada yer alıyor. Böylece Allianz’ın yeni döneminde paydaşlarına ve topluma daha yakın, sıcak ve sosyal bir marka olma hedefinde ne kadar samimi olduğumuzu anlatma fırsatı bulduk. Sektöre yön verecek ve yeni nesil çalışanların da ilgisini çekecek dışavurumcu projelerimizle diyaloğa devam edeceğiz.”

Kaynak: Sigorta Gündem